سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://sabakuhsar.ParsiBlog.com
 
لینک دوستان
*
لینک های مفید

متد جدید راهسازی
طبیعت کالپوش روستای حسین آباد
جمعیت ساکن حسین آباد کالپوش بالغ بر 3500 نفر بوده و با احتساب جمعیت کوچ نشین به 4500 نفر می رسد که اصلی ترین
دلایل عبارتند از نبود کار و شغل امید وار کننده برای جوانان و وضعیت نابسامان بسامان نشدنی روستا که چه عرض کنم شهر !
جدیداً هم با ابتکار مسئولین محترم متد جدیدی جهت حل پاره ای از این نابسامانی ها ابداع شده که مشاهده می فرمایید
لذا حیفم آمد جهانیان از این تکنولوژی بی بهره باشند موضوع را بدین طریق منعکس کردم .
دستور العمل : شما احتیاج به یک مدرسه و درمانگاه دارید که جهت بهسازی خراب کنید حالا کافیست آن آجر و کلوخ هارا به سبکی که مشاهده می کنید مورد بهره برداری قرارا دهید .


[ شنبه 90/2/10 ] [ 1:27 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]

دشت شقایقهای منطقه کالپوش میامی( حسین آباد کالپوش )

 اردیبهشت ماه و گستره دشت های کالپوش

یکی از جاذبه های طبیعی و فصلی شهرستان میامی وجود دشت شقایق ها در منطقه کالپوش از توابع شهرستان میامی سمنان است که در اردیبهشت ماه رخ می نماید . جلوه‌ای  بهشت گونه از طبیعت سرخ و آتشین مملو از شقایق ها که  چشم هر بیننده ای را محصور خود می نماید .
دشت شقایق های کالپوش در  160 کیلومتری شمال شهرستان میامی واقع است مسیر آن به گونه ای است که پس از طی مسیر سمنان به سمت مشهد با رسیدن به شهرستان میامی به سمت شمال تغییر مسیر داده و در نهایت به منطقه کالپوش  منتهی می گردد . رویش شقایق ها در دشت های حاصلخیز این منطقه همه ساله هزاران بازدید کننده و تورهای طبیعت گردی از مناطق مختلف کشور به ویژه تهران را به سوی خود جلب می کند .
از اواسط اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد ، زمین های زراعی و دامنه دشت های زیبای کالپوش به وسعت چندین هکتار پوشیده از گل های شقایقی است که سرخی آن از دور دستها قابل مشاهده است  آنچنان که گویی خالق هستی چادری سرخ بر دشت های سبز گسترده تا برای دقایقی آدمی را به جهت درک قدرت لایزال خود به تأمل وا دارد  .
قرار گرفتن ? مورد از ?? منطقه نمونه گردشگری استان در محدوده کالپوش (  دشت شقایق ها و افتابگردان های کالپوش ، جنگل دشت شاد و جنگل و آبشار نام نیک ) که به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  استان در سفر خرداد ماه سال گذشته هیئت دولت مصوب شده خود حاکی از اهمیت گردشگری منطقه کالپوش و استعدادهای بلقوه و خدادادی این خطه زرخیز از سرزمین هزار نقشمان بشمار می رود .
آنچه این دشت را از نمونه های مشابه متمایز ساخته و از ویژگی های بارز آن محسوب می شود ،  وجود آبشارها ، چشمه ها و گونه های درختان جنگلی در این محدوده و نیز مناطق زیبای قشقلته و سردار بَگ ، آبشار زو (نام نیک) ، آبشار حسین آباد   در پیرامون آن است
اطلاع رسانی گسترده ، وجود راهنمایان گردشگری ، احداث امکانات و تسهیلات رفاهی در محدوده دشت شقایق و... می تواند در جذب بیشتر ایرانگردان و جهانگردان و حتی توریست خارجی در بهترین فصل گردشگری این منطقه  تاثیر بسیاری داشته باشد . دیگر اینکه بازدید از کاروانسراهای زیبای قرار گرفته در طی مسیر مانند کاروانسرای میامی و سپنج (جهان آباد) و کاروانسرای میاندشت خالی از لطف نخواهد بود .

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/9/11 ] [ 5:54 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]

1- وضعیت اقتصادی :

 وضعیت اقتصادی روستا در محور های زیر بیان می شود .

4-1- ترکیب اقتصادی جمعیت (نوع شغل )

الف ) کشاورزی :

در بخش کشاورزی 652 نفر معادل 73 درصد از کل شاغلین در این بخش فعالیت دارند که این بخش نقش غالب در ساختار شغلی روستا را داراست . شاغلین که در 2433 هکتار اراضی کشاورزی و چهار هکتار باغ مشغول می باشند .

ب) صنعت :

 53 نفر معادل 6 درصد دراین بخش فعالیت دارند . 188 نفر معادل 21 درصد در بخش خدمات فعالیت دارند .

ج) دامداری :

تعداد دام روستا حدود15000 رأس که از این تعداد حدود 10500 رأس گوسفند و بره و مابقی بز و بزغاله و حدود 400 رأس گاو می باشد و درآمد این بخش حدود سه میلیارد ریال می باشد .

4-2- منابع در آمدی قابل تصور به منظور خود کفایی شهر داری جدید التأسیس :

سرمایه گذاری و تشویق در بخش با توجه به آب و هوای مطبوع و مناظر جذاب و دیدنی – احداث سنگ شکن برای شهرداری – تشویق مردم به ساخت و سازهای جدید و افزایش فضاهای تجاری در حد منطقه ای

4-3- میزان مبادلات با شهر ها و روستا های مجاور :

مبادلات اقتصادی با شهر های مجاور بخصوص شهر های استان گلستان به دلیل فاصله کم این شهر ها شامل محصولات کشاورزی – گندم و جو – آفتابگردان – لوبیا- عدس- نخود – ذرت و غیره می باشد .در تأمین گوشت و لبنیات استانهای سمنان گلستان نیز نقش بسزایی دارد .

2-بافت فیزیکی و کالبدی :

مراحل گسترش کالبدی روستا از یک نظام منسجم توأم با محیط طبیعی روستا سرچشمه گرفته است . هسته اولیه در مرکز روستا به سمت جنوب و در اطراف مسجد شکل گرفته است و توسعه اول در شمال و جنوب هسته صورت گرفته و مرحله دوم توسعه به سمت شرق و جنوب شرق هسته اولیه با توجه به فضاهای خدماتی صورت گرفته و مرحله سوم توسعه در شمال شرق روستا و به صورت منطقه مسکونی منفصل صورت گرفته است .

وضعیت معابر :

شبکه معابر روستا به صورت ارگانیک بوده که خود به خود در طول زمان شکل گرفته است . روستا دارای یک معبر اصلی درجه یک است که به طول 2100 متر که از شمال به گالیکش و از جنوب شرق به میامی مرکز بخش متصل است که آسفالت بوده و با عرض حدود 16 مر می باشد . معابر اصلی درجه 2 با طول 642 متر از شمال شرق روستا به جنوب غرب روستا کشیده شده است و معابر فرعی درجه یک و دو به ترتیب 3496 و 3737 متر که عرض 25-2 متر و دسترسی های روستایی که ارتباط دهنده پلاکهای مسکونی به معابر انتقال دهنده ترافیکی می باشند به طول 2529 متر و با عرض 25- 1 متر می باشند .

5-1- انواع و تعداد راههای ارتباطی موجود با شهر ها و روستاهای مجاور :

راه اصلی جاده بین شهری درجه دو آسفالته به شهر گالیکش در استان گلستان و با همین کیفیت آسفالت به مرکز بخش میامی و در مسیر خاکی به روستاهای قوشه دگرمان و کرنگ و یک مسیر شوسه به دوزین

5-2-1- معابر داخل بافت :

شبکه معابر روستا به صورت ارگانیک بوده که خود به خود در طول زمان شکل گرفته است . روستا دارای یک معبر اصلی درجه یک است که به طول 2100 متر که از شمال به گالیکش و از جنوب شرق به میامی مرکز بخش متصل است که آسفالت بوده و با عرض حدود 16 متر می باشد . معابر اصلی درجه 2 با طول 642 متر از شمال شرق روستا به جنوب غرب روستا کشیده شده است و معابر فرعی درجه یک و دو به ترتیب 3496 و 3737 متر که عرض 25-2 متر و دسترسی های روستایی که ارتباط دهنده پلاکهای مسکونی به معابر انتقال دهنده ترافیکی می باشند به طول 2529 متر و با عرض 25- 1 متر می باشند .

معبراصلی درجه یک : 2100 متر آسفالته از شمال به گالیکش و از جنوب و شرق به میامی

معبر اصلی درجه دو : 642 متر از شمال شرق روستا به جنوب غرب روستا

1- بناهای مسکونی و نوع مصالح :

51 درصد نوساز با مصالح با دوام آجر سیمان و آهن

42 درصد ساختمانها مرمتی هستند از مصالح با دوام و نیمه با دوام بوده اند .

8درصد ساختمانهای تخریبی که بیش از سی سال قدمت دارند .

6-1 میزان انجام طرح هادی و بهسازی روستایی :

6-2- جهت و توسعه آتی شهر پیشنهادی :

جنوب در مسیر جاده خروجی به سمت مرکز دهستان

6-3- انواع و تعداد راههای ارتباطی با شهر ها و روستا های مجاور :

آسفالته دوخروجی به سمت گالیکش و میامی

شوسه یک خوجی به سمت دوزین

خاکی به سمت روستاهای قوشه دگرمان و کرنگ

2-وضعیت جمعیت :

جمعیت روستا در آخرین سرشماری در سال 1385 بالغ بر 3601 نفر بوده است که از این تعداد 1526 نفر مرد و 2075 نفر زن می باشند که در غالب 749 خانوار با بعد خانوار 4/6 نفر می باشد .2667 نفر با سواد و 529 نفر بی سواد هستند .

 7-2- نوع تراکم :

تراکم مسکونی متوسط و کم می باشد بجز قسمت محدودی از بافت قدیمی که دراای تراکم زیاد است .

7-3- حوزه جذب و نفوذ :

 حوزه نفوذ روستا مربوط به بهره گیری از خدماتی چون مرکز خدمات کشاورزی، شرکت تعاونی ، تعمیر گاه ماشین آلات کشاورزی ، مرکز بهداشت ، مخابرات و پمپ بنزین ، دبیرستان و راهنمایی شبانه روزی دخترانه ، کانون فرهنگی و پاسگاه انتظامی می باشد . حتی مرکز دهستان رضوان نیز در زمینه خدمات درمانی و دبیرستان دخترانه شبانه روزی از این روستا خدمات می گیرد .

نظر کارشناسی و جمع بندی :

با توجه به جمیع شرایط اولین مرکز جممعیتی در سطح منطقه و وجود مراکزآموزشی ،  امنیتی ،  درمانی و ورزشی و وجود آب کافی برای افزایش جمعیت و نقاط جاذب گردشگری و اراضی حاصلخیز و غیره می تواند این نقطه جمعیتی به سطح شهر ارتقاء یابد .

طرح توجیهی                     در تابعیت بخش                    در شهرستان                        در استان سمنان مشتمل بر        صفحه منطبق با تبصره 5 ماده 4 قانون تعارف و ضوابط تقسیمات کشوری مورد تأیید بوده وپیشنهاد می گردد .


[ پنج شنبه 89/6/4 ] [ 12:44 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]

1- مشخصات عمومی :

1-1-نام روستا : حسین آباد کالپوش

1- 2- وجه تسمیه : حسین آباد

1  3-تابعیت : ایران

1 4-موقعیت ( طول و عرض جغرافیایی ) و فاصل هتا مراکز سطوح تقسیماتی دهستان ، بخش ، شهرستان :

55 درجه و 43 دقیقه طول شرقی و 37 درجه و 11 دقیقه عرض شمالی در ارتفاع 1200 متر بالاتر از سطح در یا قرار دارد

فاصله از مرکز دهستان رضوان حدود 7 کیلومتر ، تا مرکز بخش (میامی ) 123 کیلومتر و تا مرکز شهرستان( شاهرود )177 کیلومتر

2-وضعیت طبیعی :

 منطقه ییلاقی است و از دیرباز به واسطه وجود یکی از چمنزار های مهم ایران به نام چمن کالپوش معروف بوده است .

2 -1 توپوگرافی منطقه ای:

گستره شمالی شهرستان شاهرود که روستای حسین آباد کالپوش هم در آن واقع است را رشته کوههای البرز در بر گرفته که از غرب به شرق از ارتفاع آنها کاسته می شود در قسمت جنوبی این رشته کوهها یک سلسله کوههای کم ارتفاع موازی با آ« از شرق به غرب کشیده شده که از ضلع جنوبی به سمت دشت کویر از ارت فاع آنها کاسته می گردد.توپوگرافی و یابه عبارتی شکل ظاهری نا همواریهای زمین نمایانگر چگونگی پستی و بلندی و شیب زمین است . و شیب محدوده مورد بررسی بین 10 تا 25 درجه برآورد شده است .

2-2-اقلیم ونوع آب وهوایی:

روستای حسین آباد کالپوش با وقوع در شمالی ترین بخش شهرستان شاهرود دارای اقلیم کوهستانی و سردسیر و آب و هوای کوهستانی سرد و معتدل می باشد .

  2-3- منابع آب (سطحی وزیرسطحی)

الف)منابع آب های سطحی:

ازاین نقطه جمعیتی دورودخانه عبورمی کند که درتمام فصول دارای آب جاری می باشد.یکی ازرشته کوههای نام نیک وتلوبین معروف به خواجه قنبرسرچشمه می گیرد ودیگری ازچشمه سارهای رضوان ومهمترین عامل شرایط اسکان دراین نقطه هستند. احداث سدمخزنی درجنوب روستاتحول شگرفی درمنابع آب ذخیره برای شرب وکشاوزی بوجودآورده وباعث رونق اقتصادی زیادی دراقتصاد روستاشده است.

ب) منابع آبهای زیرزمینی:

چون این منطقه ازنظرآب و هوایی مرطوب ودارای باران های کافی برای کشاورزی می باشدازمنابع آب زیرزمینی کمتراستفاده می شود.حتی آب آشامیدنی نیزازچشمه تأمین می شود.

2-4- نوع خاک :

نوع خاک مستعدکشاورزی ورشدمرتع وجنگل وازخاک های نیمه عمیق وعمیق ، ستگریزه ای باتجمع آهکی دردره های نیمه عمیق وکم عمق.

2-5- پوشش گیاهی (مرتع،جنگل،بیابانی وسایر) : روستاتوسط زمین های کشاورزی ومرتع بخش غربی جنگل احاطه شده است.

3-                       وضعیت اجتماعی وفرهنگی  :

 تفاوت های اجتماعی وفرهنگی خاصی درروستا وجودندارد .وکل روستایک اجتماع همگن وواحدی راتشکیل داده اند.فقط به لحاظ بافت کالبدی وموقعیت انتخاب مسکن محله های حسین آباد- حسن آباد-فرهنگ آباد-سعادت آباد و بعثت آباد را تشکیل داده اند.ارنظرفرهنگی 2670باسواد و530 نفربی سواد هستند.

3-1 زبان ولهجه : زبان فارسی با لهجه ی مخصوص حسین آبادی که به فارسی مرسوم کشور خیلی نزدیک می باشد.

3-2-قومیت :  قومیت کلیه اهالی فارس می باشد.وقومیت خاصی وجودنداردوهمه روستادارای یک بافت اجتماعی همگن است.

3-3- دین،مذهب وفرق مذهبی : کلیه اهالی مسلمان ودارای مذهب تشیع می باشند.

 3-4- امکانات اداری،رفاهی،آموزشی وخدماتی روستا :

این روستا درای خدمات آب آشامیدنی – برق – گاز و تلفن می باشد . برقراری ارتباط با تلفن همراه وجود دارد . سیستم انتقال فاضلاب وجود ندارد و به وسیله چاه جذبی انجام می شود .از نظر آموزشی در مقاطع مختلف خود کفاست تا انتهای تحصیلات متوسطه ، از نظر فرهنگی و ورزشی و درمانی شعاع عملکرد خود را به خارج از روستا گسترانیده است .      ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/6/4 ] [ 12:42 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]

 

 

عکس از محمد جواد کوهسار

عکس از محمد جواد کوهسار برای گرفتن عکسها در اندازه واقعی و رزولیشن بالا به حسین آباد کالپوش - سفرکنید .

عکاسی صبا منتظر شماست .

 

 


[ دوشنبه 89/3/10 ] [ 8:34 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 256526