سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://sabakuhsar.ParsiBlog.com
 
لینک دوستان
*
لینک های مفید

1- وضعیت اقتصادی :

 وضعیت اقتصادی روستا در محور های زیر بیان می شود .

4-1- ترکیب اقتصادی جمعیت (نوع شغل )

الف ) کشاورزی :

در بخش کشاورزی 652 نفر معادل 73 درصد از کل شاغلین در این بخش فعالیت دارند که این بخش نقش غالب در ساختار شغلی روستا را داراست . شاغلین که در 2433 هکتار اراضی کشاورزی و چهار هکتار باغ مشغول می باشند .

ب) صنعت :

 53 نفر معادل 6 درصد دراین بخش فعالیت دارند . 188 نفر معادل 21 درصد در بخش خدمات فعالیت دارند .

ج) دامداری :

تعداد دام روستا حدود15000 رأس که از این تعداد حدود 10500 رأس گوسفند و بره و مابقی بز و بزغاله و حدود 400 رأس گاو می باشد و درآمد این بخش حدود سه میلیارد ریال می باشد .

4-2- منابع در آمدی قابل تصور به منظور خود کفایی شهر داری جدید التأسیس :

سرمایه گذاری و تشویق در بخش با توجه به آب و هوای مطبوع و مناظر جذاب و دیدنی – احداث سنگ شکن برای شهرداری – تشویق مردم به ساخت و سازهای جدید و افزایش فضاهای تجاری در حد منطقه ای

4-3- میزان مبادلات با شهر ها و روستا های مجاور :

مبادلات اقتصادی با شهر های مجاور بخصوص شهر های استان گلستان به دلیل فاصله کم این شهر ها شامل محصولات کشاورزی – گندم و جو – آفتابگردان – لوبیا- عدس- نخود – ذرت و غیره می باشد .در تأمین گوشت و لبنیات استانهای سمنان گلستان نیز نقش بسزایی دارد .

2-بافت فیزیکی و کالبدی :

مراحل گسترش کالبدی روستا از یک نظام منسجم توأم با محیط طبیعی روستا سرچشمه گرفته است . هسته اولیه در مرکز روستا به سمت جنوب و در اطراف مسجد شکل گرفته است و توسعه اول در شمال و جنوب هسته صورت گرفته و مرحله دوم توسعه به سمت شرق و جنوب شرق هسته اولیه با توجه به فضاهای خدماتی صورت گرفته و مرحله سوم توسعه در شمال شرق روستا و به صورت منطقه مسکونی منفصل صورت گرفته است .

وضعیت معابر :

شبکه معابر روستا به صورت ارگانیک بوده که خود به خود در طول زمان شکل گرفته است . روستا دارای یک معبر اصلی درجه یک است که به طول 2100 متر که از شمال به گالیکش و از جنوب شرق به میامی مرکز بخش متصل است که آسفالت بوده و با عرض حدود 16 مر می باشد . معابر اصلی درجه 2 با طول 642 متر از شمال شرق روستا به جنوب غرب روستا کشیده شده است و معابر فرعی درجه یک و دو به ترتیب 3496 و 3737 متر که عرض 25-2 متر و دسترسی های روستایی که ارتباط دهنده پلاکهای مسکونی به معابر انتقال دهنده ترافیکی می باشند به طول 2529 متر و با عرض 25- 1 متر می باشند .

5-1- انواع و تعداد راههای ارتباطی موجود با شهر ها و روستاهای مجاور :

راه اصلی جاده بین شهری درجه دو آسفالته به شهر گالیکش در استان گلستان و با همین کیفیت آسفالت به مرکز بخش میامی و در مسیر خاکی به روستاهای قوشه دگرمان و کرنگ و یک مسیر شوسه به دوزین

5-2-1- معابر داخل بافت :

شبکه معابر روستا به صورت ارگانیک بوده که خود به خود در طول زمان شکل گرفته است . روستا دارای یک معبر اصلی درجه یک است که به طول 2100 متر که از شمال به گالیکش و از جنوب شرق به میامی مرکز بخش متصل است که آسفالت بوده و با عرض حدود 16 متر می باشد . معابر اصلی درجه 2 با طول 642 متر از شمال شرق روستا به جنوب غرب روستا کشیده شده است و معابر فرعی درجه یک و دو به ترتیب 3496 و 3737 متر که عرض 25-2 متر و دسترسی های روستایی که ارتباط دهنده پلاکهای مسکونی به معابر انتقال دهنده ترافیکی می باشند به طول 2529 متر و با عرض 25- 1 متر می باشند .

معبراصلی درجه یک : 2100 متر آسفالته از شمال به گالیکش و از جنوب و شرق به میامی

معبر اصلی درجه دو : 642 متر از شمال شرق روستا به جنوب غرب روستا

1- بناهای مسکونی و نوع مصالح :

51 درصد نوساز با مصالح با دوام آجر سیمان و آهن

42 درصد ساختمانها مرمتی هستند از مصالح با دوام و نیمه با دوام بوده اند .

8درصد ساختمانهای تخریبی که بیش از سی سال قدمت دارند .

6-1 میزان انجام طرح هادی و بهسازی روستایی :

6-2- جهت و توسعه آتی شهر پیشنهادی :

جنوب در مسیر جاده خروجی به سمت مرکز دهستان

6-3- انواع و تعداد راههای ارتباطی با شهر ها و روستا های مجاور :

آسفالته دوخروجی به سمت گالیکش و میامی

شوسه یک خوجی به سمت دوزین

خاکی به سمت روستاهای قوشه دگرمان و کرنگ

2-وضعیت جمعیت :

جمعیت روستا در آخرین سرشماری در سال 1385 بالغ بر 3601 نفر بوده است که از این تعداد 1526 نفر مرد و 2075 نفر زن می باشند که در غالب 749 خانوار با بعد خانوار 4/6 نفر می باشد .2667 نفر با سواد و 529 نفر بی سواد هستند .

 7-2- نوع تراکم :

تراکم مسکونی متوسط و کم می باشد بجز قسمت محدودی از بافت قدیمی که دراای تراکم زیاد است .

7-3- حوزه جذب و نفوذ :

 حوزه نفوذ روستا مربوط به بهره گیری از خدماتی چون مرکز خدمات کشاورزی، شرکت تعاونی ، تعمیر گاه ماشین آلات کشاورزی ، مرکز بهداشت ، مخابرات و پمپ بنزین ، دبیرستان و راهنمایی شبانه روزی دخترانه ، کانون فرهنگی و پاسگاه انتظامی می باشد . حتی مرکز دهستان رضوان نیز در زمینه خدمات درمانی و دبیرستان دخترانه شبانه روزی از این روستا خدمات می گیرد .

نظر کارشناسی و جمع بندی :

با توجه به جمیع شرایط اولین مرکز جممعیتی در سطح منطقه و وجود مراکزآموزشی ،  امنیتی ،  درمانی و ورزشی و وجود آب کافی برای افزایش جمعیت و نقاط جاذب گردشگری و اراضی حاصلخیز و غیره می تواند این نقطه جمعیتی به سطح شهر ارتقاء یابد .

طرح توجیهی                     در تابعیت بخش                    در شهرستان                        در استان سمنان مشتمل بر        صفحه منطبق با تبصره 5 ماده 4 قانون تعارف و ضوابط تقسیمات کشوری مورد تأیید بوده وپیشنهاد می گردد .


[ پنج شنبه 89/6/4 ] [ 12:44 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 256959