سفارش تبلیغ

ثبت شرکت
صبا

http://sabakuhsar.ParsiBlog.com
 
لینک دوستان
*
لینک های مفید

 

زندگی نامه هانری کارتیه - برسون

 

هانری کارتیه - برسون

(2004 – 1908)

 

 


کودکی

در سال 1908 در شان‌لو نزدیک پاریس بدنیا آمد. او اولین فرزند از پنج فرزند خانواده بود. پدرش کارخانه‌دار ثروتمندی بود که محصولات نساجی‌اش بخش مهمی از بازار پوشاک فرانسه را به خود اختصاص می‌داد. خانواده‌ی مادرش از تجار پنبه و زمینداران نرماندی بودند، جایی که هانری بخشی از کودکی‌اش را در آنجا گذرانده بود. خانواده‌ی ثروتمند برسون در حومه‌ی پاریس ساکن بود و برای پسر بزرگشان پشتوانه‌ی مالی لازم را فراهم کرده بود تا او بتواند به علایق‌اش در عکاسی با آسودگی خاطر بیشتری نسبت به هم‌دوره‌هایش بپردازد.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/9/13 ] [ 6:29 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]

 منبع: کتاب عکاسی از تاریخ تا تکنیک ترجمه و تألیف فرهاد گشایش

اغلب مردم، عکاسی را از لحظه اختراع به عنوان وسیله ای برای ثبت لحظه ها پذیرفته بودند، لیکن برخی از عکاسان آن را به مثابه یک ابزار هنری بی نظیر یافتند که می توانست به آسانی در خدمت بیان هنری هنرمند قرار بگیرد. از این رو عکاسان در نزد اینان ورای ثبت موضوع بود. عکس میبایست به عنوان یک اثر هنری زیبا ، گویا و پرمفهوم باشد.

البته در آغاز کار هیچ گونه قواعد خاصی برای این هنر وجود نداشت. هنوز هیچ سازمانی متشکل از هنرمندان یا دستورالعمل مدونی در باب نحوه عمل عکاسی به وجود نیامده بود. به این دلیل اغلب عماسان ناگزیر از الهام گرفتن یا تقلید از هنرهای نقاشی و مجسمه سازی دوران خود بودند که این کارگاهی مشکل و زمانی هم پر دردسر بود.

عکاسی تصویری ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/9/2 ] [ 12:13 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]

عکس رزمی
برای مشاهده در اندازه واقعی روی عکسها کلیک کنید

عکس رزمی                                                              عکس رزمی


[ دوشنبه 90/4/6 ] [ 1:21 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]

خرید و فروش دوربین‌های دیجیتال به صورت کارکرده یا اصطلاحا دست دوم بسیار معمول است. دوربین‌های دیجیتال سریعتر از مد می‌افتند. دیگر مثل دوران دوربین‌های نگاتیوی، یک دوربین سالیان سال برای یک عکاس کار نمی‌کند. مدل‌های جدید با سرعت بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های آنالوگ وارد بازار می‌شوند و به محض ورود یک مدل جدید، بلافاصله مدل‌های قدیمی‌تر دچار افت قیمت شده و از بازار خارج می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که دوربین‌های دیجیتال دست دوم نسبتا تر و تمیز را خریداری و استفاده کنند. این دوربین‌ها دارای قیمت بسیار مناسبی هستند و اگر یک عکاس امروزی نیازی به امکانات مدل جدید‌تر نداشته باشد، می‌تواند به خوبی از آن بهره ببرد. اما اگر شما هم قصد دارید یک دوربین دست دوم را خریداری کنید چه چیز‌هایی را امتحان می‌کنید؟ آیا فقط دوربین را روشن کرده، چند عکس می‌گیرید و آنها را روی نمایشگر نگاه می‌کنید؟ در اینجا لیستی از آنچه که باید در هنگام خرید یک دوربین دیجیتال دست دوم، به آنها توجه کنید را می‌خوانید. همچنین می‌توانید این لیست را از متن زیر کپی کرده و چاپ کنید و در هنگام خرید از آن استفاده کنید.
نکته دلگرم کننده اینکه به جز مشکلاتی که ممکن است پس از تعداد زیاد شات زدن برای شاتر دوربین پیش بیاید (و به راحتی سرویس و تعمیر می‌شود)، تقریبا هیچیک از مشکلات دوربین نیست که نتوان در همان چند دقیقه نخست آنها را مشخص کنید. بنابراین برای شروع حتما باطری دوربین را آزمایش کنید. دوربین را روش و خاموش کنید. باطری دوربین را چک کنید تا درصد انرژی باقیمانده آن مشخص شود، سپس باطری را خارج کرده و دوباره وارد دوربین کنید و ببینید که باز هم همان مقدار انرژی قبلی را نشان می‌دهد. اگر همه‌ چیز روبراه بود، بعد می‌توانید موارد این لیست را در چند دقیقه بررسی کنید.
2. کارت حافظه خودتان را در دوربین بگذارید و ببینید که آیا بدون مشکل آن را شناخته و روی آن عکس می‌گیرد.
3. تمامی پیچ‌ها را چک کنید و ببینید آیا وضعیت ظاهری آنها طبیعی است و جای پیچ‌گوشتی بر روی آنها باقی نمانده باشد.
4. مانت دوربین را چک کنید و ببینید که جای خراشیدگی شدیدی که نشان از بد جا زدن لنز است، بر روی آن دیده نمی‌شود. همچنین ببینید که آیا محفظه دوربین تمیز و بدون آلودگی ظاهری باشد.
5. لنز خودتان را روی دوربین ببندید و ببینید که آیا دوربین بدون مشکل آن را تشخیص می‌دهد.
6. آیا شاتر دوربین بدون مشکل کار می‌کند و صدای شاتر دوربین طبیعی است؟
7. تعداد عکس پی‌درپی هر دوربین مشخص است و آن را می‌توانید در بررسی‌های دوربین‌های دیجیتال یا در راهنمای دوربین پیدا کنید.
8. آیا تغییر دیافراگم و تغییر شاتر دوربین، واقعا تنظیمات دیافراگم و شاتر تصویر را تغییر می‌دهد؟ مشخصات هر تصویر را می‌توانید با فعال کردن اطلاعات روی هر عکس، دقیقا روی خود نمایشگر دوربین نیز مشاهده کنید.
9. چک کنید که آیا تمام مد‌های نورسنجی دوربین، MASP به درستی کار می‌کنند؟
10. نمایشگر دوربین را خوب بررسی کنید تا شکستگی یا اختلاط رنگ نداشته باشد.
11. اگر دوربین‌تان دارای قابلیت فیلمبرداری است، بررسی کنید که این قابلیت درست کار می‌کند یا خیر.
12. چک کنید که تمامی دکمه‌های دوربین به درستی کار می‌کنند.
13. کفشک فلاش یا Hotshoe دوربین را آزمایش کنید. کفشک دوربین ممکن است بر اثر استفاده از فلاش‌های قدیمی‌تر آسیب دیده و از کار بیفتد.
14. اگر دوربین دارای فلاش سر خود است، آن را آزمایش کنید.
15. اگر دوربین‌تان دارای فعال کننده بی‌سیم فلاش یا Remote IR Flash است (مانند دوربین‌های 7D و 60D کانن و اغلب مدل‌های نیکون مانند D80 و D90 و D300 و D7000 و غیره)، این بی‌سیم را فعال کنید.
16. یک عکس با زمینه کاملا سفید و یک عکس نیز با زمینه کاملا سیاه بگیرید(زمینه سفید خالص می‌تواند یک کاغذ A4 و زمینه کاملا سیاه می‌تواند عکس با درپوش لنز باشد) و عکس را روی نمایشگر دوربین ببینید تا مطمئن شوید هیچ پیکسل مرده‌ای روی نمایشگر نیست.
17. یک صحنه خاص را کادربندی کنید، ترجیحا به صورت مایل از یک خط‌کش عکس بگیرید و نقطه فوکوس را روی یک شماره خاص بگذارید. سپس عکس را نگاه کنید و مطمئن شوید که فوکوس دوربین دقیقا روی همان شماره قرار گرفته است. ترجیحا این کار را با یک لنزی که خودتان به آن اطمینان دارید انجام دهید.
18. شاید خیلی سخت‌گیرانه باشد. اما بررسی کنید که آیا شارژر باطری دوربین به درستی کار می‌کند.
19. آخرین نکته هم اینکه در صورتی که دوربین شما دارای کارت گارانتی است بررسی کنید که چقدر از گارانتی دوربین باقی مانده است. برخی از شرکت‌ها مانند شرکت نورنگار امکان چک کردن صحت گارانتی و زمان باقیمانده آن را از طریق پیام کوتاه به شما می‌دهند.
20. چک کنید که آیا هیچ بررسی از دوربین مورد نظر روی سایت عکاس امروز منتشر شده است یا خیر. در صورتی که این سایت دوربین مذکور را بررسی کرده است، برای اطلاع از امکانات خاص دوربین آن بررسی را مطالعه کنید.


[ شنبه 90/3/28 ] [ 5:5 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]

طبیعت کالپوش روستای حسین آباد
برگزاری چهارمین جشنواره دشت شقایق های کالپوش
1390/02/30 حسین آباد کالپوش
همه جهانیان دعوتند.


[ دوشنبه 90/2/12 ] [ 9:35 صبح ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]

طبیعت حسین آباد کالپوش

توی این لینک واستون عکسهای بیشتر ی دارم


[ چهارشنبه 90/2/7 ] [ 11:18 صبح ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]
[ سه شنبه 90/2/6 ] [ 4:42 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]

مراجعه کنندگان عزیز

با تشکر از حضور تان

نظر یادتان نرود.

طبیعت کالپوش


[ شنبه 89/12/21 ] [ 3:18 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]

منظره


[ شنبه 89/9/27 ] [ 6:55 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]

پانوراما

 

شاید بعضاً عکس یک رشته کوه و یا شهری را دیده‌اید که دارای ابعاد غیر عادی است و تمام سلسله جبال و یا شهر و میدانی را یکجا نشان می دهد . چنین تصاویری را که عرض و طولشان باهم خیلی اختلاف داشته و از مجموعه چندین عکس، با قرار دادن آنها در پهلوی هم، به وجود آمده‌اند تصاویر پانورامیک می‌نامند که در حقیقت می‌توان گفت عبارت از گشتی است در افق.

هیچ یک از ابژکتیف های عادی، هر قدر هم دارای کانون کوتاه و زاویه دید گشادتری باشد، نمی تواند چنین فضای زیادی را در برگیرد. باید که با چرخش دوربین روی سطح کاملاً عکسهای متوالی گرفت و سپس آنها را کنار هم گذاشت.

چون در طول اجرای برنامه‌ی عکسبرداری دوربین وضع افقی خود را به هیچ وجه نباید از دست بدهد لذا وجود سه پایه‌ی خوب و محکم از ضروریات است. پایه های را با دقت تمام روی زمین مستقر نمایید زیرا کوچکترین حرکت و تغییر مکان برای از بین بردن تمام شانس موفقیت، کافی است.

وجود سر سه پایه گردان مجهز به تقسیمات 360 درجه‌یی و حداقل سر سه پایه گردان حتمی است (که در این صورت لازم است هر بار یک نقطه از موضوع را به عنوان وجه مقایسه در نظر گرفت.)

برای اینکه میدان دید به حد امکان افزایش یابد می توان از عدسی های زاویه گشاد (کوتاه کانون) استفاده کرد. و چون در جور کردن و سوار نمودن عکسها در پهلوی هم، از لحاظ حفظ وضع افقی اشکالاتی پیش می آید لذا بهتر است به 3 تصویر اکتفا نمود.

پانوراما یکی از انواع عکسبرداری هایست که توفیق در آن خالی از اشکال نیست زیر را لازم دارد:

1ـ در موقع عکسبرداری ـ لبه های دو تصویر را به حد کافی روی هم باید سوار کرد تا تطبیق عکسها آسان تر باشد. یعنی در هر عکس مقداری از منظره که در عکس قبلی گرفته شده دوباره باید گرفته شود.

تمام عکسها را روی یک حلقه فیلم بگیرید تا ظهور آن یکنواخت و آسان باشد.

به تغییر نور منظره، که در نتیجه عبور ابر و غیره پیش می آید توجه داشته باشید تا تمام تصاویر، نور یکسان داشته باشند.

2ـ در لابراتوار ـ در صورتی که روی فیلمهای جداگانه عکس گرفته شده باشد ظهوری کاملاً مساوی لازم است (محلول و درجه حرارت و زمان واحد).

3 – در چاپ – چون لازم است تمام تصاویر از لحاظ رنگ کاملاً یکسان باشد لذا همه را پشت سر هم نور داده و با هم ظاهر کرد (مانند نگاتیف ها).

پس از اینکه همه عکسها حاضر و اطراف آنها بریده شد با چنان دقتی باید کنار همدیگر قرار گیرند که در موقع نگاه کردن به نظر برسد از نگاتیف واحدی چاپ شده است. پائیز


[ جمعه 89/9/5 ] [ 5:34 عصر ] [ محمد جواد پیاده کوهسار ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 74
کل بازدیدها: 103764